top of page

Ögon har slutits och en röst har tystnat

Uppdaterat: 17 dec. 2019


Två ögon har slutits en sista gång och en fantastisk röst har tystnat. Marie Fredriksson, en av vår tids mest älskade och hyllade artister finns inte längre.

Du må ha tystnat här hos oss, men jag hör Dig fortfarande. Din vackra musik som jag lyssnat på sen jag första gången hörde "Ännu doftar kärlek" på radion. Dina underbara texter som berört mig och Dina fantastiska melodislingor som etsats sig fast djupt i min själ.

Jo, jag gillar Roxette som satte Sverige på den riktiga musikkartan. Där ni blev världsartister av rang och mantlade ABBAs musikaliska cape och turnerade som 80 och 90-talets största popduo. Roxette är riktigt bra popmusik, men det är som soloartist jag lärt känna Din musik och det är som soloartist jag förstått Din enorma musikalitet.

Dina texter är så vackra och berör på djupet. Jag hör Din sorgsenhet, Ditt mörka och ledsna och det blir så fantastiskt underbart. Tonsättningen sitter som en smäck och när Du väljer att utnyttja hela Ditt register som finns inom Dig så ryser jag.. Det blir bara så bra.

Tack Marie för att Du gav så mycket av Dig själv. Tack för Din underbara musik och tack för att jag fått ta del av ditt musikaliska jag.

I kväll tänder jag ett ljus för att hedra Dig, musiken och kärleken

Tack Marie

Jag vill känna tro

Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro

I en vintervärld, finns det någon tro?

Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten

Känna tro igen



21 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page