top of page

Onsdag 2020-11-11 snart är det dags




Ja, nu har vi snart nått mitten av november och det är grått, grått grått ute. Värmen håller sig kvar, så jag antar man får vara glad för det lilla. Snart nog hinner vi med snö och kyla fast liiite snö hade varit rätt okay... Bara så där lagom så det biter lite friskt i kinden och marken blir lite mindre lerig. Men den kommer tids nog...

Nu är Nala inne på sin sista vecka och hon är rund, riktigt rund om sin mage. Med tanke på att hon är den lite mer eleganta typen så blir magen otroligt framträdande och hon ser ut som om hon svalt en galiamelon eller nåt .. Men hon är pigg och glad och hänger med på alla promenaderna ner till skogen och säger inte nej till ett rejs ner till stallet heller. Hon är i god kondition och väl förberedd inför sin valpning och det känns väldigt bra.

Det ska bli så spännande och se vad som gömmer sig därinne. Minst fyra tror jag det är och jag har hittat fina familjer som troget väntar på sin nya familjemedlem. Det är ett väldigt tryck efter valpar nu och det gäller att sålla noga bland alla mejl, sms och pm via fb. Bara för att man vill ha en hund kanske man inte ska. Och jag som har erfarenhet av rent otäcka valpintressenter är sjukt noga med vilka som passerar nålsögat och har inga problem att tacka nej om det inte känns hundra rätt. Aldrig mer vill jag uppleva en Eyes-situation igen.

Resterande dagar fram till nedkomst kommer tillbringas med mycket mys i soffan och många, många klapp och kel på bebismagen. Nala älskar att ligga på rygg i famnen när bebisarna röjer runt och jag har henne gärna nära så jag kan känna hur det sprattlar runt i magen...

Nu tackar jag för mig och återkommer lite längre fram ..

Med kärlek

// G



29 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page