top of page

Torsdag 2020-10-15 Nu väntar vi smått


Nu är det bra länge sen jag skrev någonting alls här inne, men ibland så tar det verkliga livet lite mer plats så cyberlivet får stå tillbaka lite då. Och att ta ett par steg bort från att vara online är en lisa för själen och gör så ofantligt gott.

 

Så vad har då hänt det sista? Jo, en hel del naturligtvis, men vi lägger allt jämmer och elände åt sidan och fokusera på det roliga. Och det absolut bästa är att Tough ’n’ Sweet’s Hiilda aka Nala visar klara tecken på dräktighet. Ljusrosa spenar, liten men ack så go liten bula på magen och en del illamående på morgonen.

Vi fick till tre fina parningar och pappa Max –

Franciskus- gjorde precis det han skulle. Han är en erfaren hane så när han avböjde parning en fjärde gång så var det ganska säkert hon inte längre var mottaglig. Varför slita ut sig i onödan??

Så nu bakar Nala sina hemligheter och det ska bli så spännande att se vad som tittar fram någon gång i mitten av november. Det är en ganska stor efterfrågan och intresseanmälningar trillar in nästan varje dag, men jag har ett litet gäng som jag har stor tillit till så Nalas bebisar kommer få fina familjer. Blir det någon tik så kommer jag att behålla henne kvar här hemma…

 

Nala bor normalt sett hos sin människa Anna och det är inte lätt för en liten tjej att så abrupt byta miljö när naturens lagar skapar så mycket stress och oro. Att komma in i min flock i höglöp med allt vad det innebär med nya rutiner, människor, hundar, dofter och andra intryck. Och eftersom Nala egentligen är en liten stadsfröken så blir omställningen väldigt drastisk. Men hon har verkligen acklimatiserat sig bra och har tagit den stora omställningen imponerande bra. Nala har en mycket bra mentalitet, det har hon visat på alla sätt sen dag 1… Det kommer bli så tomt när hon ska tillbaka till sin Anna när valparna är utflugna ..

 

Det är roligt att se hur min hemsida får fler och fler besökare som flitigt återkommer och kikar runt på sidorna och alla nya besökare från Danmark, Norge, Finland, Polen, Tyskland och USA och som i dag från Spanien. Tänk att lilla jag, bonnakärring som jag är, har något som väcker nyfikenhet och intresse så till den milda grad att till och med de som absolut INTE vill ha med mig att göra återkommer med jämna mellanrum. Lite knasigt känns det, men väldigt, väldigt trevlig naturligtvis. Ni är alla så välkomna så!!

Nu önskar jag er en trevlig fortsättning på torsdagen så ska vi se till så det inte blir så långt till nästa gång

Var rädda om er

Med kärlek

// G

21 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page