top of page

Gott slut 2019-12-31


Det är bara några timmar kvar av 2019. Vi lämnar ett år fyllt av stora förändringar och faktiskt ett av de svåraste åren på väldigt länge. Men men, vi har tagit oss igenom det med både förnuft och heder i behåll och vi känner oss starka nog att se fram emot vad 2020 - talet har att erbjuda.

 

Jag har mött en del nya vänner som jag värdesätter otroligt högt och jag är så tacksam att ni vill vara en del av mitt liv. Men jag har oxå valt att avstå från ett fåtal vänner då de helt enkelt inte var bra för mej. Men tack ändå för att ni fanns, ni har stärkt mej som människa och för det står jag nog lite i skuld till er.

 

Mina hästar har gett mej så mycket kärlek och de utmanar mej till att bli mitt bästa jag. Vilken ynnest och glädje att få vara en del av det. Att få växa och utvecklas, att aldrig nöja sig med bra utan alltid sträva mot bättre, bättre, bättre. Och då menar jag inte prestation utan relation. Maskot och Phoenix, mina vackra pojkar, en ständig källa till underbar glädje.

 

2019 blev det inga hundutställningar alls för oss så kom igen nu 2020!! Nu är vi laddade till tänderna och ska verkligen njuta av varenda minut!! Det känns som en evighet sen vi packade bilen sist.

Vårt fina nytillskott, Another Vibe aka Viper, har flyttat in, inte bara i kenneln utan i våra hjärtan. Trots att han bara varit här sen den 19 december så har han anpassat sej så bra så det känns som att han alltid varit här. Krista och Katja, jag är så tacksam för denna kille, han är sin pappa upp i dagen och en otroligt vänlig, trevlig och fantastiskt snygg kille.

Om Inka får grönt ljus av veterinären så ser jag fram emot en kull med härliga Stanely (Chimanjika's Diesel) bebisar fram på vårkanten. En väldigt spännande kombination som funnits i mitt huvud i snart ett år.

 

Jag känner det är dags att ta farväl av 2019. 2020 ligger ett par timmar bort och jag är redo.. Redo att anta de utmaningar som väntar, redo att skratta med mina vänner i både med och motgång och att kanske gråta en skvätt då och då. Jag är redo att avsluta det gamla och välkomna det nya. Som ett oskrivet blad ligger det nya året framför oss. 366 dagar helt orörda framför oss. Låt oss anta utmaningen och göra 2020 till det bästa året vi kan... Jag är redo för 2020 - talet!! Väl mött då mina vänner

// G



22 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page